lördag 18 juli 2009

..vad är det för fel på folk...


..i förmiddags skulle jag iväg till Järva Kattklubbs utställning (för att sitta några timmar i informationen ) och lite förvånad blev jag...utanför garaget där våran.. nåja min... (den svarta sporten är min ..Ignisen och Harleyn är snickarens )...finns det ett antal uthyrda parkeringplatser....där står en grön..märke för mig okänd... bil parkerad och på bakluckan sitter två barn (ungar)...en tjejunge och en killeunge...4-5 år nånting.....jag håller på att få dåndimpen...jo för detta har man all rätt att få dåndimpen och lite till.......men vad gör ni...sitter ni på bilen...ni kan ju förstöra den...repa buckla..det är inte okey att sitta på bilar.....utbrister jag .....jamen vi känner och sen nåt namn som jag inte kan återge säger då den ena av ungarna.....i detta ögonblick kliver pappan till dessa barn (ungar)....jo det är pappan det vet jag alldeles bestämt...ut ur sopsorteringsrummet...den dörren måste dessutom varit öppen hela tiden...det finns ingen normal människa som skulle kunna gå in där och stänga om sig.....vad är det för fel på folk ..det minsta man kan begära är väl att ge sina barn (ungar) en normal fostran om vad som är okey eller inte okey....om han sa nåt till mig..nääe inte ett ord......inget till barnen (ungarna) heller för den delen.....vilket är det mest anmärkningsvärda....


VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK..... ????!!!!!...tja vad Gunvald tycker kan ni se på fotot överst i detta inlägg...ghaaaaa !!!!!


3 kommentarer:

  1. Jag fattar inte varför du blir förvånad..? Tycker man ser var och varannan dag vad föräldrar lär sina barn. (Eller rättare sagt, INTE lär dem...)

    SvaraRadera
  2. Ja du...ingen kommentar behövs egentligen..mer än att det ÄR fel på folk...
    Man kan ju inte lasta barnen egentligen - hur hopplösa de än är..det är ju föräldrarna det är fel på..
    Men - Gunvald verkar mest skratta åt eländet??Hahaha...

    SvaraRadera
  3. Vad det är för fel på folk? Du, det kan jag ärligt medge att jag också undrar alldeles för ofta! :S Jag kan bara hålla med Gunvald i detta fall!

    SvaraRadera