söndag 26 juli 2009

..nej det är inte okey att "låta"

...läste för ett tag sedan en artikel om boende....en ung kvinna med småbarn tyckte det var fel att det skulle få finnas äldreboende..nja ..inte äldreboende för äldre som inte klarar sig själva....utan boende där det bor människor över en viss ålder och inga barn...va'..säger jag då..vad menar hon..jooo...människor ska lära sig att leva och acceptera barn...och barn har rätt att låta.....men vänta nu..om det finns äldre männniskor idag..som har både barn o barnbarn och som INTE låtit sina barn gasta för full hals och störa grannar eller sig själva .....nu ska de lära sig att acceptera att det finns barn som får gapa fritt....var det så hon menade..

..vet inte om jag ska skratta eller nåt annat...de som nu tycker att barn ska får skrika dygnet runt...spela fotboll i lägenheten...bolla mot husväggar...listan kan göras lång..de borde väl alla bo i samma område....då vet alla vad som gäller där..d.v.s...fullt ös 24 timmar....och de som inte anser att detta förbaskade bollande o gapande är acceptabelt när man kommer hem från jobbet och vill ha lite lugn och ro..vet att inte bosätta sig i det området..utan där andra mer "normala" regler gäller.....

..varför är det så lätt att störa....när det borde vara lättare att låta bli...5 stör och 84 blir störda...

..vi har en motorcykel en HD..den låter ganska bra...jag är inte störd av ljudet..men jag kan FÖRSTÅ att andra kan vara det...därför får denna motorcykel aldrig köras in på gården....jag gapar aldrig i trappen och ser till att de som ska till vår enkla boning inte gör det heller....jag sätter inte på tvättmaskinen mitt i natten ...sent på kvällen..eller tidigt på morgonen..för att inte störa mina grannar..och det har ingen sagt till mig..jag FATTAR det...alldeles självmant..

......att inte spela boll på på gården..mot väggen..är inte en principsak..typ..inget bollspel på gården...det låter inne i våran lägenhet...inte bara detta eviga dunkande utan detta eviga skrikande som uppenbarligen hör till..det som är frapperande är när någon säger till och förklarar varför det inte är okey...är svaret från de spelande..ja men vi vill spela här !!!!!.....gör vad som helst på gården...den är asfalterad..kanske jag ska tillägga....spring naken..I don't care....bara det inte låter....inne hos oss...

..detta eviga barns ska få låta..barn har rätt att låta...vad grundar det sig på..ska barn då plötsligen en dag när de är 15 år förstå att man ska inte störa.....ingen logik....

..snickaren som badat, smort... bytt blöjjor på fyra barn....är enig liksom...grannarna...de som blir lyckliga och glada av att höra barn skrika....nu menar jag inte jollra...utan gasta för full hals...de måste ha dålig hörsel eller en otrolig förmåga att stänga av omgivningen..

..nej det är inte okey att låta oavsett om man är barn eller vuxen....

1 kommentar:

  1. A-M - FLYTTA ifrån området..inte för att det är NI som ska göra det egentligen utan det borde vara DOM - dom som stör så in i bomben..Men,men...de kommer nog aldrig fatta och sluta med detta..
    Så för att du inte ska behöva bli av med massa energi i onödan tycker jag att ni på allvar borde försöka byta boende.
    Det måste vara urjobbigt att hela tiden bli så förbannad och inte kunna göra något åt det- känna maktlöshet!!
    Jag är ju själv överkänslig mot ljud/oljud - men som tur är inte här hemma..här är det lugnt och tyst..
    Men,men jag vet att det är en pärs att flytta och inte alltid lätt att få bra byten heller...men lägga ut på Björns skadar ju inte..
    Kram!Hörs snart!

    SvaraRadera