onsdag 15 juli 2009

..jag och Lars Ohly...

..för första gången i mitt liv och förmodligen den sista har jag samma åsikt som Lars Ohly.....Hagaparken......den parken ska vara för allmänheten....lite rekreation ska väl finnas till hårt arbetande människor i Sverige...samt varför ska vi stå för alla övriga kostander för Kungahuset..apanaget är väl mer än nog...jag är ingen royalist....och jag har ingen lust att betala....inte för bröllopet heller..mer än jag (vi skattebetalare ) redan betalar och egentligen inte ens det......tänk Lars Ohly....trodde väl aldrig jag skulle instämma med honom..tycker mig minnas att han även förespråkat medborgarlöner..för de som inte vill arbeta...men va' det har vi ju redan.....eller !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...idag har vi varit till Norrtälje ..mina föräldrar är begravda där....jag gick på de välkrattade gångarna..beundrade det välklippta gräset...cypresserna och häckarna..allt så prydligt....inget skräp..inget klotter..och de som ligger där kan inte njuta av det....lustigt det där med gravplatser egentligen...jag ska inte begravas...en minneslund är nog för mig....

..i Ica-affären där vi brukar handla..har de börjat med självscanning..det är inte helt lätt alla gånger ...speciellt om man inte har glasögon på sig....det uppstod en liten meningsskiljaktighet och jag sade väl med lite....!!!!!!....irriterad röst.... sluta tjata...när snickaren travat iväg....kommer en blond medelålders kvinna fram till mig och säger..ja du jag skilde mig för två år sedan....och nu gör jag som jag vill....OJ...lät jag såååå irriterad....

.....ute blåser det upp för regn...snickaren bakar pizza....missarna och jag tittar på V-64...det är härligt med semester..

1 kommentar:

  1. HA HA HA HA!!! Så sjukt, kom det verkligen fram en tant och sa så? My god... Min käre make gillar inte heller att ha meningsskiljaktigheter i mataffären. Det är "low-life"... alltså endast WT som står och bråkar med varandra på offentliga platser. Jag menar att vi inte skriker och att jag får säga vad jag vill.. var jag vill, ha ha! Nåja...

    SvaraRadera