torsdag 30 juli 2009

...när tankar flödar fritt...

....ibland när man sitter och tänker på ingenting...så dyker det upp...små minnen sen tidigare...en del ganska roliga..en del helt galna...idag blev jag anfallen av ett minne...som hände sig för ett antal år sedan.....som jag skrattat gott åt många gånger...

..på ett annat sjukhus...i en annan stad....än där jag jobbar idag jobbade det en manlig röntgensjuksköterska....jag kallar honom Nils..vilket självklart är fingerat och långt ifrån det namn han hade ..samt som han fortfarande mig veterligen har....på denna röntgenavdelning så var hans sjuksköterske kollegor idel kvinnor..som det ofta var på den tiden...och möjligen även fortfarande...
...denne Nils var en tämligen fåordig ung man..han gillade att fiska..ta sig en whisky.. eller två.. eller tre.. eller fyra...då blev han lite mer pratsam..men ändock fortfarande i mina mått fåordig.....nåväl han led otroligt av de trista...ointressanta och många gånger långrandiga historier som hans kvinnliga kollegor förtäljde var måndag morgon...om hur de kommit hem på fredagen efter jobbet..tagit av sig skorna.... gått till köket....hällt vatten i kastrullen..satt på spisen osv...detaljrika berättelser om ingenting....han led...han led i tysthet..och förundrades kvinnorna som arbetade på hans arbetsplats...sen en morgon blev plötsligen en av dessa kvinnor intresserad av vad han hade sysslat med under helgen....

....Nils har du gjort något trevligt under veckoslutet ??

....jag har supit och knullat....var hans enkla svar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar