torsdag 23 juli 2009

..blått finger..varför är jag för snäll..

..jag är snäll alldeles på tok för snäll och vad får man för det..jo ett blått..värkande finger...

...är kattvakt hos grannen..inga konstigheter..inga problem..normalt...jag känner katterna..katterna känner mig...tre minuters gångväg från mitt hem...som sagt inga problem..ingen direkt effort...normalt.....

..nu är det som så att det finns några små kattungar där också..ja ..ja..de äter egen mat och sköter sig....nja ibland kan det ju gå lite fel och det kommer en skvätt av både det ena o det andra bredvid lådan..i puffen t.ex..eller på en ren handduk som ligger i puffen.....oj man sov....vaknade ..var nödig och hann ..hmm..orkade inte till lådan...
......små missar ska ha det rent ...eller hur..det råder det väl ingen tvekan om..de får ny ren puff ...med ren handduk...den nerskitna puffen..ja..på ren svenska..NERSKITNA..ja inte mycket..men skit är det på den...behöver självklart tvättas....sååååå antingen kan jag lägga den i en tvätthög ..eller stoppa i den befintliga tvättmaskinen..som jag även den är känd med..
..la la la la la..tralla la la..den tvättar..jag hör hur den jobbar...inga som helst tveksamheter om det.....så jag lämnar den tvättande tvättmaskinen..de mätta små skitungarna..de mätta vuxna och beger mig hemåt till andra aktiviteter...

...det blir kväll....ska bara kvista över lite snabbt... hänga puffen på tork..samt stoppa in några handdukar...vattna missarna......jooooo vattnat är det när jag anländer....hör redan när jag öppnar ytterdörren att vatten rinner...eh' forsar.....det rinner floder ur maskinen..ja badrummet badar....vad i h-e.....kattlådor flyter...badrumsmattor flyter...avloppet fungerar..tack o lov..men det är en fors som kommer ur den tidigare så tjänstvilliga tvättmaskinen..
.....vad är det frågan om......f¤ck..f¤ck...f¤ck....ja precis så....men det finns ingen tvättmaskin i världen som kan överlista mig...stänger av...skyfflar...ja skyfflar undan vatten..kollar alla anslutningar..inga fel..öppnar luckan....trumman..ja trumdj-n sitter fast...med luckan nedåt..jag tar tag....... för att ryckan den uppåt då den vägrar på..i..nget händer..rycker igen...o igen o igen..den rör sig plötsligen tre cm..sen sitter den som cementerad...men vad hände med mitt finger..mitt högra pekfinger..tog i som bara tusan och nu är fingret blått..på en tusendelssekund..blått som ett blåbär i de översta falangerna..och det gör fasligt ont...FASLIGT ont....

.....är man FÖR snäll... får man ett blått finger....är min enkla konklusion....ska sluta vara snäll...faktiskt...


..tänkte ta ett foto på fingret mot den vita nya klätterställningen..men den tilltänkte fotografen....
sover ..med Martin på bröstet ..och jag har inte hjärta att väcka.....Martin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar