fredag 13 november 2009

..långben..plättar i luften...spyor på golvet..





...idag ...när jag kom hem efter jobbet...övertidsjobbet dessutom..min lediga dag ...var in och drog ihop lite pengar samt såg till att verksamhet kunde bedrivas....möttes jag av...KAOS....
...i höstas var vi på kurs med jobbet och jag och några till av mina arbetskamrater var nominerade till ett pris...därav hade jag presentkort till interflora på 150 svenska riksdaler..igår uttnyttjade jag det och köpte en fantastisk "plättar i luften" och en ursnygg svart kruka till den....anade väl att missarna hemma skulle vara mer än tillåtet intresserade..därav placerade jag den högst upp på en av bokhyllorna...som nästan når ända upp i tak...där skulle den vara säker....dessutom hade jag mycket nogsamt förhört mig med expediten hur den skulle omhändertas...för att överleva....nu skulle jag lyckas med dessa "plättar"...

..nåväl ..kommer hem som sagt...trött...sliten...och vad möts jag av....jo "plättarna i luften" ligger på golvet....krukan är sönder....jord över hela vardagsrummet...samt spyor...av "plättar"...och den del av plättarna som är kvar...är kraftigt beskuren kan man väl säga...
..jag vet....jag vet precis vem det är som lyckats ta sig upp på bokhyllan...ja det finns bara en som har sådana... "så högt upp som det bara går" tendenser.....Gunvald Larsson...IC S*Jazz-Annas Georgy Porgy...Långben...samma katt..många namn...

...några foton på hur underbar han var de allra första dagarna han bodde hos oss....hur varm blir jag inte i hjärtat när jag ser denna lilla odåga....trots massakeringen av mina "plättar idag..

2 kommentarer:

  1. Men såååå är det att ha katt.
    Men jag kan förstå att han är bedårande...
    Han är ju så fin på bilderna.

    Ja min lill-laila...hon hade en Alvar Alto vas i golvet...en bröllopspresent som VI gillade...första natten hon sov hos oss.
    Jag var måttligt road av henne då...men nu är hon såååå go.

    Ha en trevlig helg.


    Ps..man ska inte ha plättar i kruka..man ska äta dom. ;D

    SvaraRadera
  2. Inte skulle väl söta goa galningen Gunvald göra något sådant ;o)
    Puss på sötnosen och hoppas ni andra också mår bra!

    SvaraRadera