lördag 27 februari 2010

..minnen...



....jag minns när den här lille "grisen" flyttade in..han var tolv veckor gammal..nu är han en vuxen kille..två kullar och en tredje på gång..åtta små kattungar har han tillverkat ..än så länge..men på fotot är han tolv veckor..hans absolut första kväll här.... ett härligt minne..


..jag ska skriva några tankar om minnen..jag har många minnen...en del vill jag inte fortsätta minnas..men minns ändå..andra vill jag minnas...men bör inte minnas...för de gör mig inte gott..fast de egentligen är goda minnen...


..jag minns en brun mockajacka..ett par varma ögon...i kön på en McDonaldsrestaurang på Söder...det är många år sedan nu..det borde vara och är egentligen ett underbart minne..men det minnet är ändå inget bra minne..längre..


..det minnet ger mig en känsla av sorg idag..och sorg är det minsta jag behöver..


..jag har så många minnen som gör mig svag...när jag bestämt mig för att vara stark..minnen som en gång var sprudlande ..lyckliga minnen..men som idag förvandlats .....till minnen jag inte vill minnas...minnen jag inte ska minnas..för de är bara minnen...från år som gått...från år som egentligen inte var..vad de utgav sig för att vara..


..det är svårt att minnas nån ..som inte längre står upp för minnet man har..som har gett en andra minnen att minnas...som inte stämmer med det man minns från förr...nu är det minnen om lögner och svek..de en gång varma ögonen..har blivit hårda ögon att minnas...vilket vill man minnas..vilket bör man minnas....kan man minnas både och...vad är bäst att minnas...


....jag vill inte minnas de goda minnena..de härliga sprudlande minnena...då går jag under..jag måste minnas de senaste minnen..de hemska minnena..då orkar jag gå vidare...annars faller jag i saknadens bottenlösa brunn...


....så jag har bestämt mig....för vad jag ska minnas..vad jag får minnas..och inget annat..jag ska bara minnas de onda minnena...då finns ingen längtan kvar...




3 kommentarer: